[python-users] Themen Vorschläge September

Michael Reschke reschke.michael at gmail.com
Do Sep 3 19:42:39 CEST 2015

Mach Dir keinen großen Aufwand, aber wäre schon interessant.

Mein E-Mail-Verkehr mit Matt Lott von CodeCombat von Anfang des Jahres,
siehe unten. Man kann daraus m. E. mein "Frageinteresse" ableiten. Das man
die Level nach deren Wünschen linear durchspielen muss(te) [weiß nicht, wie
es jetzt gelöst ist], finde ich, macht das Angebot für den Unterricht
praktisch nutzlos. Ich unterrichte kein Informatik.

Im März diesen Jahres war man sehr freigiebig mit Lehrer-Testzugängen. Ich
weiß nicht, wie es jetzt ist, möglicherweise aber für Dich von Interesse
und möglicherweise eine Anfrage wert:
https://codecombat.com/teachers

Yes, you can use anything from our site to give your lightning talk. I
would appreciate a copy of your talk, but it is not a requirement. Our
legal page has more information here: http://codecombat.com/legal

We currently require you to play the levels in order, so players aren't
frustrated by material they're not ready for. However, this is not ideal
for everyone, including a teacher who is directing their student's
progression.

We will be adding a way to skip ahead to the next area if you complete one
challenge level rather than the 20 or so in the normal progression. And, we
will keep your suggestions in mind for future updates.

If you have any other questions or comments, please let me know.

--
Matt Lott, ,