Antwort: Re: shmfs/tmpfs

Aldo Valente Aldo at Valente.de
Di Jan 22 15:19:16 CET 2002

guy.kloss.gk at bayer-ag.de writes:

> >hat jemand zu dem Thema einen Doku-Tip?
>
> Vielleicht hilft das ja?
>
> http://lwn.net/2001/1206/a/tmpfs.php3

Ja, danke das hilft.  Jedenfalls wenn man es liest.  Jetzt beim
zweiten Lesen merke ich, das meine Vorstellungen über tmpfs im TODO
stehen und meine tmpfs-Größe einfach dem default entspricht.
Peinlich.

| Some people (including me) find it very convenient to mount it
| e.g. on /tmp and /var/tmp and have a big swap partition. But be

|size:      The limit of allocated bytes for this tmpfs instance. The
|           default is half of your physical RAM without swap. If you
|           oversize your tmpfs instances the machine will deadlock
|           since the OOM handler will not be able to free that memory.

Hmm, und was heißt das nun wieder?  Wieviel ist `oversize'?

Aldo
--
Why is it difficult to find men who are sensitive, caring and good
looking?